Strategi og omdømme

Vårt fingeravtrykk på en strategiprosess er den avgjørende vekten vi legger på kunnskap, kvalitet og personlig oppfølging. 

Visjon – Kultur – Omdømme

Målrettet kommunikasjon om din virksomhet kan styrke omdømmet, bygge tillit og forsterke merkevaren. Vår helhetlige tilnærming til kommunikasjon og markedsføring hjelper deg med å bygge relasjoner til dine ansatte, markedet og samfunnet. 

Før vi foreslår strategier og tiltak, vil vi se hele bildet. Med vårt egenutviklede verktøy Visjon Kultur Omdømme kartlegger vi virksomheten fra tre kanter: 

Det inntrykket du ønsker omverdenen skal ha av virksomheten

Visjon

Slik dine egne medarbeidere omtaler virksomheten

Kultur

Det inntrykket markedet og samfunnet faktisk har av virksomheten

Omdømme

Våre verktøy og fagmodeller bygger på internasjonal forskning og beste praksis på flere fagområder: ledelse, organisasjonsutvikling, marked og omdømme. Vi tar for gitt at din virksomhets visjon, kultur og omdømme påvirker hverandre gjensidig. Summen av fortellinger om virksomheten fra ledelse, ansatte, marked og samfunn danner det etterlatte inntrykket: Din virksomhets omdømme.  

I alt strategiarbeid har vi en helhetlig tilnærming til virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon. Det som særmerker virksomheter som lykkes, er at de jobber målrettet for mest mulig samsvar mellom det ledelsen, medarbeiderne, markedet og samfunnet forteller om virksomheten. På den måten oppnår de at intern og ekstern kommunikasjon forsterker hverandre og bidrar effektivt til mer motiverte medarbeidere, mer kompetente jobbsøkere, et mer betalingsvillig marked og et samfunn som gir bedre rammebetingelser.  

Samfunnskontakt 

Vi hjelper virksomheter med å etablere og utvikle relasjoner til myndigheter og andre interessenter som påvirker eller blir påvirket av det virksomheten gjør. Vi har bred erfaring fra å jobbe med samfunnskontakt for blant annet store utbyggingsprosjekter. Rådgiverne våre har inngående kunnskap om politikk, offentlig forvaltning og beslutningsprosesser.  

Nøkkel leveranser innenfor Strategi og omdømme

Kontakt oss for å diskutere hvordan vi kan hjelpe din virksomhet med skreddersydde kommunikasjonstjenester.

Å jobbe med kommunikasjonstjenester krever en bred kompetanse innen ulike aspekter av kommunikasjon, strategisk tenkning, og god forståelse av kundens bransje og deres problemstillinger. Vårt arbeidsområde er mangfoldig. Vi skriver redaksjonelle artikler og pressemeldinger, utarbeider kommunikasjonsstrategier og markedsføringsstrategier, vi fasiliterer workshops og designsprints for våre kunder. I tillegg er vi engasjert i ledertreningsprogrammer, omdømmeanalyser, kurs og seminarer. Leveransene våre varierer i størrelse, alt fra større prosesser til enkle rådgivningstjenester ut ifra hva kunden har behov for.

Les om flere av våre tjenester:

Skap en helhetlig tilnærming til markedsføringen der hver handling og beslutning er begrunnet og rettet mot dine kommunikasjons- og virksomhetsmål.

Vi lager innhold som folk vil lese, se og dele, enten det er tekst, bilde eller video. Vi forstår hva målgruppa di er interessert i, og lager sterke budskap som får folk til å huske hvem du er.

Kommunikasjon er en kritisk suksessfaktor i mange sammenhenger. Vi tilbyr praktiske kurs i presentasjonsteknikk, medietrening og krisekommunikasjon, gjerne skreddersydd for din virksomhet. 

Utvikle nye løsninger raskt. Vi er sertifiserte i Designsprint 2.0, en anerkjent prosessmetode for å utvikle nye løsninger eller forbedre eksisterende. Metoden fungerer godt for både produkt-, tjeneste-, og konseptutvikling. 

Mediene har makt. De påvirker hva vi snakker om, og hvordan vi snakker om det. Vi hjelper deg å møte media profesjonelt og med et tydelig budskap. Vi bistår også med problemhåndtering og krisekommunikasjon.