Kurs, trening og kompetanseutvikling

Vi tilbyr praktiske kurs i presentasjonsteknikk, medietrening og krisekommunikasjon, gjerne skreddersydd for din virksomhet. Vi tilbyr også andre typer kommunikasjonskurs, fagdager og lengre kompetanseløp.

Medietrening 

Mediene har makt. De påvirker hva vi snakker om, og hvordan vi snakker om det. Når du blir intervjuet av en journalist, har du derfor muligheten til å påvirke folks oppfatning av deg og din virksomhet. Også når media stiller nærgående spørsmål etter en uønsket hendelse, har du mulighet til å vise hva din virksomhet egentlig står for, hva den er.  

På medietreningen lærer du å planlegge, gjennomføre og evaluere intervju. Målet er at du skal ta i bruk den muligheten intervjuet gir til å nå ut med et planlagt budskap til de viktigste målgruppene. Du blir klar over ditt eget potensial som intervjuobjekt og lærer teknikker som gjør det mulig for deg å ta ut potensialet. 

Mediehåndtering i kritiske situasjoner 

Hva har skjedd? Hvem er ansvarlig? Hvordan kunne dette skje?

Når krisen rammer, oppstår et enormt informasjonsbehov, og situasjonen blir uoversiktlig. Da har både tradisjonelle og sosiale medier stor makt. De påvirker hva vi får vite om kriser og fordeler rollene som skurk, offer og helt. 
 
Når det koker på sosiale medier og journalistene står i kø for å få din kommentar etter en uønsket hendelse, er det lett å bli overveldet. På dette kurset lærer du å legge en helhetlig plan for informasjonsarbeid og mediehåndtering i krisesituasjoner. I tillegg til relevant teori, går vi gjennom en praktisk verktøykasse og gir deg individuell intervjutrening. 

Kurs i presentasjonsteknikk 

Muntlig kommunikasjon er en kritisk suksessfaktor i mange sammenhenger. Presentasjoner, foredrag og innlegg på møter er effektive kommunikasjonsverktøy for å informere, forklare, engasjere og utløse samhandling med viktige målgrupper. 

På dette kurset lærer du å forberede, gjennomføre og evaluere presentasjoner i fysiske eller digitale møter. Du blir mer bevisst din egen kommunikasjonsstil og lærer å bruke praktiske verktøy for å planlegge kommunikasjonsmål og hovedbudskap. Du lærer teknikker som forbedrer din egen framføring og gjør deg tryggere i rollen. 

Kontakt oss for å diskutere hvordan vi kan hjelpe din virksomhet med skreddersydde kommunikasjonstjenester.

Les om flere av våre tjenester:

Målrettet kommunikasjon om din virksomhet skal styrke omdømmet, bygge tillit og forsterke merkevaren. Vår helhetlige tilnærming til kommunikasjon hjelper deg med å bygge relasjoner til dine ansatte, markedet og samfunnet.  

Vi lager innhold som folk vil lese, se og dele, enten det er tekst, bilde eller video. Vi forstår hva målgruppa di er interessert i, og lager sterke budskap som får folk til å huske hvem du er.

Mediene har makt. De påvirker hva vi snakker om, og hvordan vi snakker om det. Vi hjelper deg å møte media profesjonelt og med et tydelig budskap. Vi bistår også med problemhåndtering og krisekommunikasjon.

Utvikle nye løsninger raskt. Vi er sertifiserte i Design Sprint 2.0, en anerkjent prosessmetode for å utvikle nye løsninger eller forbedre eksisterende. Metoden fungerer godt for både produkt-, tjeneste-, og konseptutvikling. 

Skap en helhetlig tilnærming til markedsføringen der hver handling og beslutning er begrunnet og rettet mot dine kommunikasjons- og virksomhetsmål.