Slik jobber vi

Helhetlig tilnærming til kommunikasjon

Å jobbe med kommunikasjonstjenester krever bred kompetanse på kommunikasjon, journalistikk, politikk, språk, strategi og ledelse. For ikke å snakke om god forståelse for kunden og kundens bransje. Vårt arbeidsområde er mangfoldig. En typisk uke kan inkludere å skrive redaksjonelle artikler og pressemeldinger, utvikle strategier, samt fasilitere workshoper og designsprinter for kundene våre. Uka etter kan vi drive med lederstøtte, omdømmeanalyse eller arrangere kurs og seminarer. Leveransene våre varierer i størrelse, alt fra prosesser over flere måneder til korte rådgivningsøkter. Alt etter hva kunden har behov for.  

Vi starter alltid et oppdrag med å skaffe oss innsikt. Deretter setter vi oss sammen med kunden og definerer oppgavene som skal løses, og innenfor hvilke rammer. Denne malen bruker vi på alle oppdrag, store og små. Noen ganger krever det en større kartleggingsjobb. Andre ganger er det kanskje bare snakk om en kort samtale over en kopp kaffe. Målet er det samme: Før vi foreslår løsninger, vil vi forstå og være omforent med kunden om hva oppgaven går ut på.

Vi har en helhetlig tilnærming til kommunikasjon. Vi hjelper kundene våre med å bygge relasjoner til egne ansatte, markedet og samfunnet. Vi ser på kommunikasjon som en støtteaktivitet som skal bidra effektivt til at virksomheten når målene sine. Hovedmodellene våre er basert på flere tiår med internasjonal forskning på marked, omdømme, ledelse og organisasjonsutvikling. Vårt utgangspunkt er at en virksomhets visjon, kultur og omdømme påvirker hverandre gjensidig og kontinuerlig. Summen av fortellinger fra ledelse, ansatte, marked og samfunn danner det etterlatte inntrykket: Virksomhetens omdømme. Helhetlig kommunikasjon bidrar til mer motiverte ansatte, mer betalingsvillige kunder og et samfunn som gir bedre rammebetingelser.

Våre verdier

Kunnskap
Vi verdsetter kunnskapsinnhenting og kartlegging. Vi forstår problemet før vi foreslår løsningen.

Nysgjerrighet
Vi møter alle oppgaver og prosjekter med en åpen, positiv og nysgjerrig innstilling. Vi er spørrende og søkende i vår tilnærming. Vi er nysgjerrige på nye samfunnstrender, ny teknologi og nye måter å jobbe på.

Samfunnsansvar
Vi engasjerer oss i prosjekter som bidrar til positiv samfunnsutvikling. Vi tar samfunnsansvar og vi hjelper kundene våre til å gjøre det samme. Både som selskap og som rådgivere har vi et bevisst og aktivt forhold til de tre dimensjonene for bærekraftig utvikling: Økonomi, miljø og sosiale forhold.

Kontakt oss for å diskutere hvordan vi kan hjelpe din virksomhet med skreddersydde kommunikasjonstjenester