Strategisk markedsføring
Strategisk markedsføring handler ikke bare om å selge produkter eller tjenester. Det handler om å skape en helhetlig tilnærming til markedsføringen av din virksomhet, der hver handling og beslutning er begrunnet og rettet mot dine langsiktige mål. Det handler om å forstå målgruppen din, konkurrentene og din virksomhets unike posisjon i markedet. Enten det er reklame, budskapsformidling, salg eller intern kommunikasjon må det henge sammen for å kunne oppnå ønsket effekt.
Markedsføringsstrategi inneholder:
-
Innsiktprosess og dataanalyse for å forstå markeds- og kundebehov
-
Identifikasjon av nøkkelmålgrupper og utvikling av skreddersydde kampanjer
-
Finne og etablere riktig kanalmiks for ditt publikum og budskap for å treffe målgruppen
-
Forståelse av konkurrentenes styrker og svakheter for å finne din konkurransefordel
-
Skreddersydde markedsføringsstrategier som passer til dine virksomhetsmål og budsjett
-
Effektiv gjennomføring og kontinuerlig optimalisering av kampanjer for å sikre de beste resultatene
Hvordan vi jobber med markedsføring
Vi starter alltid med en innsiktsprosess, alt etter hvilket behov kunden har. Kildene kan være dokumentasjon kunden har allerede. Hvis det er behov for det, gjennomfører vi markeds-, konkurrent- og målgruppeanalyser. Mange av kundene våre har allerede en kommunikasjonsstrategi som vi kan ta utgangspunkt i. Kommersielle selskap som ønsker vekst i markedet, har også en forretningsstrategi som vi kan ta med inn i innsiktsprosessen.
Basert på innsikten vi skaffer oss, utarbeider vi en markedsføringsstrategi med forslag til tiltak som er tilpasset kundens virksomhetsmål og budsjett. Vi setter så opp en plan for gjennomføring av tiltakene. Hvis kunden ønsker det, bidrar vi også i den praktiske gjennomføringen av tiltakene. Underveis måler vi hvor godt planen fungerer og gjør nødvendige justeringer.
Struktur og innhold med kvalitet
Vi lager kvalitetsikret innhold som folk vil se, dele og like.
Din nettside er basen for aktiviteten din i digitale kanaler. Det er her du har kontroll over din informasjon, dine budskap og hvordan du ønsker at din virksomhet framstår for publikum. Det er som regel her du ønsker å lede målgruppa di til fra søkemotorer, annonser og sosiale medie poster.
Nettet kryr av SEO optimaliserte artikler og innhold der hovedoppgaven er å føre målgruppa inn på en landingsside. Søkeoptimalisert innhold og gode strukturerte websider er viktig for at din virksomhet skal være synlig i søkemotorene. Vi jobber for at innholdet også skal ha høy kvalitet slik at besøkende opplever en verdi av å lese artikler, se bilder og video -som igjen styrker inntrykket og tilliten til din bedrift og merkevare. Høyere kvalitet på innhold gir dessuten økt synlighetsrangering i Google.
Vi bistår gjerne med å skissere gode brukervennlige nettsider, plan for budskapsdeling i digitale kanaler og kvalitetsinnhold for din bedrift. Les mer om innholdsproduksjon.
Kontakt oss for å diskutere hvordan vi kan hjelpe din virksomhet med skreddersydde kommunikasjonstjenester.
Les om flere av våre tjenester:
Mediene har makt. De påvirker hva vi snakker om, og hvordan vi snakker om det. Vi hjelper deg å møte media profesjonelt og med et tydelig budskap. Vi bistår også med problemhåndtering og krisekommunikasjon.
Vi lager innhold som folk vil lese, se og dele, enten det er tekst, bilde eller video. Vi forstår hva målgruppa di er interessert i, og lager sterke budskap som får folk til å huske hvem du er.
Kommunikasjon er en kritisk suksessfaktor i mange sammenhenger. Vi tilbyr praktiske kurs i presentasjonsteknikk, medietrening og krisekommunikasjon, gjerne skreddersydd for din virksomhet.
Utvikle nye løsninger raskt. Vi er sertifiserte i Designsprint 2.0, en anerkjent prosessmetode for å utvikle nye løsninger eller forbedre eksisterende. Metoden fungerer godt for både produkt-, tjeneste-, og konseptutvikling.
Målrettet kommunikasjon om din virksomhet skal styrke omdømmet, bygge tillit og forsterke merkevaren. Vår helhetlige tilnærming til kommunikasjon hjelper deg med å bygge relasjoner til dine ansatte, markedet og samfunnet.